Holistic Chia suplement diety będący bogatym źródłem Omega-3

wpis w: Aktualności, Suplementy | 0

Holistic Chia  Bogate źródło  Omega-3

Nasiona Chia przez ponad 4000 lat były bardzo ważnym pożywieniem dla Indian zamieszkujących tereny Ameryki Południowej. Nasiona Chia są bogate w błonnik, proteiny, tłuszcze wielonienasycone oraz kwasy tłuszczowe Omega-3. Nasiona te mogą być spożywane ze wszystkim, zarówno z owsianką, chlebem, jak i sałatkami oraz koktajlami. Pełne nasiona chia powinny być moczone przez 5-10 minut przed użyciem. Podczas namaczania formuje się żel, który jest wyśmienity do spożywania.

big_holistic_Chia

Nasiona chia dostarczają ogromną ilość składników odżywczych i małą ilość kalorii.

http://www.naturalna-medycyna.com.pl/nasiona-chia-10-wlasciwosci-zdrowotnych-nasiona-chia.html

Nasiona Chia mają zdolność zatrzymywania i wchłaniania wody. Są w stanie magazynować dziesięciokrotność swojej wagi. Umożliwia to doskonałe nawodnienie organizmu.

Szałwia Hiszpańska (roślina dająca nasiona chia) polecana jest również osobom chorującym na cukrzycę, dlatego, że po spożyciu chia w żołądku tworzy się żel (podobnie jak z siemienia lnianego), który stanowi barierę dla enzymów tworzących węglowodany. Spowalnia to przemianę węglowodanów złożonych w węglododany proste. Osobom choryn na  cukrzycę zapewnia to stałe i równomierne dostarczanie glukozy.

Dowiedziono także, że chia pomaga zwalczać depresję u pacjentów z depresją dwubiegunową i wahaniami nastrojów. Chia poprawia funkcjonowanie mózgu, koncentrację oraz szybkość kojarzenia.

Nasiona Chia nie zawierają glutenu, dlatego mogą być również spożywane przez osoby chore na celiakię.

 

Zawartość: 250 g. / Składniki: Pełne nasiona Chia Salvia hispanica.

Dozowanie: Nasiona Chia zostały zatwierdzone regulacją unijną EU Novel Food Regulation (258/97 / EC) jako nowy składnik żywieniowy z rekomendowaną dzienną dawką spożycia nie większą jak 15 gramów / dzień. Łyżka stołowa to ok. 5 gram.

Zgodnie z EU Novel Food Regulation (258/97 / EC) nasiona Chia zatwierdzono jako nowy składnik żywieniowy z zalecanym dziennym spożyciem wg decyzji EU 2013/50 / EU odnośnie wypieku chleba, płatków śniadaniowych oraz innych owoców, jagód, orzechów i mieszanek nasion stanowiących maks. 10% zawartości.

Wartość odżywcza w 100 g*
Kalorie 1 860 kJ / 450 kcal
Białko 21 g
Węglowodany  
w tym cukry  
Tłuszcz 32 g
w tym nasycone 3,5 g
w tym tłuszcze jedno-nasycone 2 g
wtym tłuszcze wielonienasycone 25 g
Omega-3 (kwas alfa-linolenowy) 18,8 g
Omega-6 (kwas linolowy) 5,9 g
Omega-9 (kwas oleinowy) 1,9 g
Włókna 37 g
Sól  

 

* Mogą wystąpić różnice w zależności od sezonu. Chia Holistic pochodzi z Chia Corp SA i jest pozyskiwane na terenie  Argentyny, Boliwii, Ekwadoru i Chile.
Przepisy:
Chiachaga: 3 dl gotowej herbaty Chaga ( lub wody ), nasiona chia – objętość jednej łyżki od herbaty, 2-3 łyżeczki soku z cytryny, 1 łyżeczka miodu. Pozostaw na pięć minut.

Kaszka Chia: 2 łyżki stołowe nasion chia, 2 dl jakiegokolwiek mleka, 1/2 łyżeczki wanilii. Pozostaw na ok. 30 minut. Zamieszaj. Na wierzchu umieść Morwę od Holistic lub coś innego, równie pysznego.

 

Nasiona Chia Holistic – bogate źródło Omega-3 250g