Witamina K2 ( MK-7 – MenaQ-7) Holistic suplement diety

wpis w: Aktualności, Suplementy, Witaminy | 0

Witamina K2 ( MK-7 – MenaQ-7)
60 kapsułek 
Kraj importu : Szwecja

Witamina K2 jest suplementem diety.

Zawartość opakowania: 60 kapsułek

big_witamina_K2_witaminak2_menaq7

Większość ludzi nigdy nie słyszało o witaminie K2. Jest witaminą rzadko występującą w diecie zachodniej i nie przywiązuje się do niej dostatecznej uwagi. Jednak jest to potężny składnik odżywczy odgrywający istotną rolę w wielu aspektach zdrowia. W rzeczywistości witamina K2 może być „brakującym ogniwem” w diecie, którego niedobór jest przyczyną wielu chorób.

 

Witamina K2 występuje w małych ilościach w mięsie, produktach mlecznych i jajach. Witamina K przyczynia się do prawidłowego krzepnięcia krwi i pomaga utrzymać kości w normie.

Składniki:

  • Wypełniacz (celuloza mikrokrystaliczna, krzemionka, Monostearynian gliceryny pochodzenia roślinnego)
  • K2 ( MenaQ7 – MK-7) – z natto
  • Przeciwutleniacze ( palmitynian askorbylu, ekstrakty z rozmarynu)
  • Kapsułka roślinna z celulozy drzewnej

Zawartość w kapsułce:
90 µg witaminy K2 – ZDS – 120%
Zawartość w dwóch kapsułkach:
180 µg witaminy K2 – ZDS – 240%

Dawkowanie dla Dorosłych:
1-2 kapsułki dziennie lub zgodnie z zaleceniami

 

Zalecana dawka nie powinna być przekroczona. Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety i zdrowego trybu życia. Ważne jest, aby dieta była bogata, a tryb życia zdrowy. Produkt trzymać poza zasięgiem dzieci.

Informacje uzupełniające dotyczące znaczenia Witaminy K2 dla zdrowia człowieka. Materiał poniższy jest prywatną opinią autora, a tym samym nie stanowi opisu właściwości produktu  i nie zastępuje konsultacji z lekarzem. We wszystkich sprawach zdrowotnych należy zasięgnąć porady lekarza. 

Istnieją dwie główne formy witaminy K

1 – Witamina K1 (filochinon) – znajduje się w produktach roślinnych – warzywa liściaste.

2 –  Witamina K2 (menachinon) – znajduje się w żywności pochodzenia zwierzęcego i oraz sfermentowanej żywności.

Witaminę K2 można podzielić na kilka różnych podtypów, ale najważniejsze z nich to MK-4 i MK-7.

Rola witaminy K1 i K2 jest różna, dlatego powinny być one klasyfikowane jako oddzielne w dietach składniki odżywcze. Witamina K1 stosowana głównie jest w dietach wątrobowych i służy aktywacji białek wiążących wapń. Natomiast witamina K2 jest stosowana do aktywacji białka regulującego. Konkluzja jest taka: główną funkcją witaminy K jest aktywacja właściwości wiązania wapnia i białek. Witamina K1 jest głównie zaangażowane w procesie krzepnięcia krwi, a K2 pomaga regulować poziom wapnia, kiedy zbliża się on do niebezpiecznej granicy w organizmie.

Witamina K2 i zapobieganie chorobom serca

Osadzanie się wapnia w tętnicach w okolicach serca, to czynnik ryzyka dla większości chorób serca. Z tego powodu, wszystko, co może zmniejszyć ilość osadów wapnia, może pomóc w zapobieganiu tego typu chorobom. Witamina K2 pełni tę rolę, zapobiegając osadzaniu się wapnia w tętnicach. Na podstawie przeprowadzonych badaniach udowodniono, że osoby stosujące dietę bogatą w witaminę K2, były o 52% mniej narażone na zwapnienie tętnic, oraz o 57% mniej zagrożeni zgonem z powodu chorób serca.

Podsumowując, im wyższe jest spożycie witaminy K2, tym bardziej zmniejszone ryzyko choroby serca.

Witamina K2 pomaga w zmniejszeniu ryzyka osteoporozy

Osteoporoza (czyli osłabienie kości przez porowatość), jest częstym problemem w krajach zachodnich. Osteoporoza jest szczególnie powszechna wśród starszych kobiet i zdecydowanie podnosi ryzyko złamań kości. Jak wspomniano powyżej, witamina K2 odgrywa ważną rolę w metabolizmie wapnia, który jest głównym składnikiem kości. Witamina K2 aktywuje wiązanie wapnia z białkami, przyczyniając się do budowy i wzmacniania kości. W licznych badaniach, przeprowadzonych na całym świecie (bardzo duża liczba miała miejsce w Japonii), zauważono że spożycie witaminy K2 aż o 60% zmniejszało ryzyko złamań kręgosłupa podczas upadku i aż o 77% zmniejszało ryzyko złamań kości szyjki udowej. Ryzyko pozostałych złamań (ręce, nogi, itd.) było redukowane aż o 81%! Zgodnie z tymi wynikami, Japończycy oficjalnie zalecają suplementację witaminy K w codziennej diecie dzieci i osób dorosłych.

Podsumowując, witamina K2 odgrywa istotną rolę w metabolizmie kostnym i pomaga w zapobieganiu osteoporozie i złamaniom.

Witamina K2 wspiera zdrowe zęby

Naukowcy spekulują, że witamina K2 ma dobroczynny wpływ na zdrowie zębów. Potwierdzają to dotychczasowe badania, przeprowadzone na zwierzętach, a także fakt, że witamina K2 odgrywa znaczącą rolę w metabolizmie kostnym. Jednym z głównych białek regulujących stan zdrowia jamy ustnej, jest osteokalcyny. Jest to to samo białko, które jest ważne dla metabolizmu kostnego i jest aktywowane witaminą K2. Osteokalcyna uruchamia mechanizm, stymulujący wzrost nowej zębiny.

Podsumowując, witamina K2 odgrywa istotną rolę w zdrowiu jamy ustnej, stymulując przyrost zębiny.

Źródła witaminy K2

Zanim omówimy pokarmy spożywcze, w których witamina K2 występuje w największej ilości, warto wspomnieć, że ta sama witamina jest wytwarzana przez bakterie jelitowe znajdujące sie w jelicie cienkim. Istnieją dowody na to, że antybiotyki o szerokim spektrum działania mogą przyczyniać się do niedoboru witaminy K2 w organizmie.

Niestety, średnie spożycie tego ważnego składnika odżywczego jest nadal bardzo niskie w nowoczesnej diecie. Jak wspomniano powyżej, witamina K2 najczęściej występuje pokarmach pochodzenia zwierzęcego i sfermentowanej żywności (kapusta, ziarna soi itp).

Bogate źródła witaminy K2 to produkty zwierzęce o wysokiej zawartości tłuszczu, w szczególności produkty mleczne, wątroba i inne narządy, a także żółtka jaj kurzych. Witamina K2 jest rozpuszczalna w tłuszczach, co oznacza, że produkty o niskiej zawartości tłuszczu i chude zwierzęce mięso nie zawiera jej.

Natto

Jednak największa ilość witaminy K2 w najlepszym podtypie MK-7 zawiera się w japońskim jedzeniu o nazwie natto. Znajdziemy jej tam 27 razy więcej, niż w innych produktach pochodzenia zwierzęcego). Natto to danie charakterystyczne dla kuchni japońskiej, przygotowywane ze sfermentowanych ziaren soi i podawane np. z ryżem. Tym co wyróżnia natto od innych potraw jest kleista i ciągnąca się konsystencja. Może ona powodować niechęć do spożycia u wielu ludzi. W rzeczywistości natto jest jednym z najzdrowszych posiłków, jakie tylko można przygotować.

Podsumowanie – pokarmy najbogatsze w witaminę K2

  1. natto
  2. twardy ser
  3. pierś z kurczaka
  4. mielone mięso wołowe
  5. miękki ser
  6. żółtko jaj
  7. masło
  8. salami

 

Pozostałe, również bardzo bogate źródła witaminy K2, ale niestety trudno dostępne to: trzustka i gruczoły ślinowe zwierząt, narządy rozrodcze, mózgi, chrząstki i nerki. Także rybia ikra jest bardzo bogata w witaminę K2.

Witamina K2 MK-7 – MenaQ7 60 kapsułek roślinnych 60 kapsułek